موافقت روحانی با استخدام ۱۲ هزار فرزند شهید و ایثارگر در بخش دولتی

اقتصادی،   3990930086 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد: رییس جمهوری با درخواست این سازمان برای استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر در دستگاه‌های دولتی موافقت کرد.

موافقت روحانی با استخدام ۱۲ هزار فرزند شهید و ایثارگر در بخش دولتی

به گزارش ایرنا، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور طی نامه‌ای به رییس جمهوری درخواست کرد باتوجه به بند (ج) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه، نسبت به استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر علاوه بر سهمیه مقرر در ماده (۲۱) قانون جامعه خدمات‌رسانی به ایثارگران اقدام شود.

استخدام این تعداد از فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر از طریق برگزاری آزمون اختصاصی بین آن دسته از فرزندان که فاقد شغل هستند، در تمام دستگاه‌های اجرایی اعم از مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و دستگاه‌های غیرمشمول و دارای مقررات خاص انجام می شود.

«حسن روحانی» در پاسخ به درخواست رییس سازمان اداری و استخدامی کشور مراتب موافقت خود را به این صورت که با استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان عزیز شهدا و جانبازان موافقت می‌شود، ابلاغ کرد.

رییس جمهوری در ابلاغیه خود تاکید کرد که شرایط احراز و اولویت‌های فرزندان شاهد و جانباز مشمول این مجوز با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه‌های اجرایی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ و تلاش خواهد شد مراحل برگزاری آزمون و جذب این افراد در دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال ۱۳۹۹ انجام شود.

** مفاد بند (ج) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه دولت را علاوه بر اجرای ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و تبصره‌های آن و اصلاحات بعدی، به استخدام تمام فرزندان شهدا و فرزندان جانباز ۷۰ درصد و بالاتر در طول اجرای این قانون مکلف کرده است.

همچنین پیش از این رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره گروه های مشمول قانون استخدام فرزندان ایثارگر و جانباز گفت: آن دسته از ایثارگران که در حال حاضر به صورت شرکتی، قرارداد کار معین و  پیمانی در دستگاه‌های دولتی اشتغال دارند، مشمول قانون استخدام ایثارگران هستند.

به گفته حمیدرضا حاجی بابایی، خانواده های شهدا، اعم از فرزند، همسر، خواهر و برادر شهید، جانبازان و فرزندان آنها، با هر درصدی که جانبازی به آنها تعلق گرفته است، هم مشمول این قانون می شوند. رزمندگان وفرزندان رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه حضور در میدانهای دفاع مقدس را دارند، آزادگان و فرزندان آزادگانی که بیش از یک سال سابقه اسارت دارند، نیز در این قانون جای دارند.  

وی تاکید کرد: ایثارگران شاغلی که تا ۲۹ اسفند ۹۵ به صورت شرکتی، قراردادکار معین وپیمانی در دستگاه‌های دولتی اشتغال داشته اند، در گروه‌های یاد شده مشمول قانون استخدام ایثارگران هستند.

دیدگاه کاربران

محمد۱۷۴۲۸۵۰۱۴:۰۳:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۳۰
یکبار شد بگید کسانی که زن و بچه دارند و مسکن ندارند و شغل درست و حسابی هم ندارند ولی مدرک دانشگاهی دارند رو در اولویت استخدامی بذارین.
ناشناس۱۷۴۲۸۶۱۱۴:۰۸:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۳۰
بچه بقیه مردم هم کشک
من ایرانی هستم۱۷۴۳۱۷۸۱۷:۴۴:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۳۰
دقیقا
ناشناس۱۷۴۲۹۰۹۱۴:۳۵:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۳۰
دولت بايد علاوه بر فرزند شهدابه فكر استخدام وإيجاد شغل براي همه فرزندان ايران باشدبيكاري بقيه جوانان موجب افزايش شغل هاي كاذب وخلاف در جامعه ميشود ايجاد شغل جزو وظايف اصلي دولت براي همه جوانان ايران زمين است
ناشناس۱۷۴۲۹۱۷۱۴:۳۸:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۳۰
بقیه هم بروند گله چرانی لعنت بر کسانی که سهمیه را درست کردن حق خوری آشکار وحرام اندر حرام
ناشناس۱۷۴۲۹۲۸۱۴:۴۲:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۳۰
اگر متخصص و دارای صلاحیت بودند که استخدمشون خیلی هم خوبه.اگر قرار باشد که صرفا بخاطر خاص بودن جذب بشن که به معنی ضایع کردن حقوق بقیه مردم هست
ناشناس۱۷۴۲۹۳۸۱۴:۴۷:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۳۰
مگه چقدر فرزند شهید و جانباز داریم که تموم نمی شوند ؟ اگه حتی در سال 68 هم بدنیا اومده باشند آلان سی و خورده ایی سال دارند در ثانی کل شهدا و جانبازان جنگ 200 هزار نفر هستند هر کدوم 5 تا بچه داشته باشند از،68 تا حالا 100 هزار نفر هم استخدام کنند آلان میشه 3میلیون نفر استخدام شده اند
ناشناس۱۷۴۳۰۵۱۱۵:۵۹:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۳۰
اینها که بچه های شهید هستند باید به احترام شهیدشان قبول نکنند و از نفوذشان برای اشتغال بیشتر مردم استفاده کنند که همانا راه شهیدشان بوده و از بی احترامی به شهیدشان در اینده جلوگیری میکند.
ناشناس۱۷۴۳۰۸۲۱۶:۳۳:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۳۰
این عده اگر تحصیلکرده هم باشند که باز هم با سهمیه وارد دانشگاه شدن هرگز باسواد نیستند
ناشناس۱۷۴۳۱۶۲۱۷:۳۲:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۳۰
پس تكليف پرسنلي كه سالهاست در ادارت به صورت قراردادي مشغول كارهستند چي ميشه ؟ چرا سابقه حضور در جبهه رو 6 ماه اعلام كردند حالا بقيه كه چند ماه كمتر جبهه بودند چي ميشن ؟ آخه جبهه جبهه است ديگه . جالبه چندسال قبل هم تعدادي از اعضاي خانواده شهدا و جانبازان رو توي اداره ما استخدام كردند بدون هيچ گونه سابقه و تجربه اي ( و اين دهن كجي بود به ما با بيش از 10 تا 15 سال سابقه كار شركتي و قراردادي) تازه اون هم بصورت رسمي وقتي هم شروع بكار كردن خيلي هاشون(خانم ها) يا باردار شدن و رفتن مرخصي زايمان و يا مرخصي تحصيلي گرفتن و رفتن براي درس خوندن!!!!! خب همون خونشون مي موندن و بهشون حقوق ميداديد بهتر نبود ؟؟؟؟ تازه همين موقع و همين الان هم دريافتي اونها با سابقه صفر يا دو ،سه ساله از ما بيشتره !!!!!! يعني اين انصافه ؟ اين قوانين توسط چه كسي نوشته ميشه چرا موقع انتخابات چشم و گوش بسته فقط .. انتخاب مي كنيم ؟؟؟!
ناشناس۱۷۴۳۱۷۷۱۷:۴۳:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۳۰
از عمد تو بوق و کرنا کردید که چی که لج مردم در بیاد، حقوقشون چقدره ماهی 2ت؟ اون بدبختی که پدرش مثلا رفته شهید شده رو با منت استخدام میکنید اون نجومی بگیر ها که .. زاده هاشون اروپا و آمریکا هستند رو تو دهن مردم بندازید اگر راست میگید. با ماهی 60 70 80.. ویلای های لواسان و خودشان هم سر و مر و گنده
ناشناس۱۷۴۳۲۵۸۱۸:۴۷:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۳۰
ریشه مشکلات امروز در 3 مورد زیر است توقع دارید با این افراد مملکت به کجا برود : 1- وجود .. چاپلوسان 2-بالا کشیدن برخی افراد.. بزور سهمیه 3- نادیده گرفتن حق افراد لایق و توانمند با سهمیه ها و بورسیه های فشل
ناشناس۱۷۴۳۲۷۴۱۹:۱۹:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۳۰
تا کی واقعا تا کی به این راه می خواهید ادامه دهید،بقیه ی ملت چه ، آخه زنده یا مرده بودن پدر چه نقشی در قبولی دانشگاه و استخدام دولتی داره ، یا خدااا..
ناشناس۱۷۴۳۳۹۶۲۲:۲۲:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۳۰
اگر استخدام دولتی بد است برای همه بد است.این تبعیض جایگاه رفیع این عزیزان رو تحت تاثیر قرار خواهد داد.
ناشناس۱۷۴۳۴۰۳۲۲:۳۱:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۳۰
خواهشمند است پست های کلیدی مانند قضاوت، دبیری را به فرزندان شهید با صلاحیت و کارآمد بدهند.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  2. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. حالا چه می گویید؟!

  5. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  6. وقتی آمریکا جا می ماند

  7. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  8. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  9. قدردان پلیس هستیم اما...

  10. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  11.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  12. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  13. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  14. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  15. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  16. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  17. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  18. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  19. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  20. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  21. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  22. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  23. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  24. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  25. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

آخرین عناوین