یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

گروه سیاسی الف،   4030412001 ۱۱۱ نظر، ۳ در صف انتشار و ۵۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

نخستین حضور رودرروی تلویزیونی دو نامزد نهایی ریاست جمهوری بالاخره توانست تا حدودی یخ مناظره ها را آب کند. 

یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

به گزارش الف پس از برگزاری مناظره های انتخابات ریاست جمهوری در دور نخست انتخابات، کارشناسان زیادی از موفق نبودن ساختار این مناظره ها و اثر  نسبی آن بر بی تفاوتی مخاطبان سخن گفتند.

به اعتقاد آنان در این مناظره ها خط کشی های روشن و دقیقی وجود نداشت و مواضع نامزدها به اندازه کافی مشخص و روشن نبود و عمدتا تکرار حرف های گذشته بود. حتی یکی از منتقدان از این گفت که ما در مناظره ها می خواهیم در مناظره ها نقاط اختلاف شدید را ببینیم و قرار نیست نامزدها با هم وحدت داشته باشند! به اعتقاد او در یک رقابت واقعی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید اختلافات زیادی با هم داشته باشند تا مردم دقیقا بدانند که آن ها در کدام طرف ماجرا ایستاده اند و می خواهند چه کنند،  اما در مناظره های دور نخست انتخابات چنین چیزی به اندازه کافی مشاهده نشد . 

 با این حال مسعود پزشکیان و سعید جلیلی که برای رقابت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در مناظره ساعت ۲۱/۳۰ حاضر شده بودند پس از گذشت ساعتی از مناظره توانستند تا حدی گرمای یک مناظره واقعی را ایجاد کنند و به خصوص در دقایق پایانی مناظره،  اختلاف شدیدی را در بحث مربوط به معنای برنامه داشتن یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری، تحریم و اثر سیاست خارجی در کشور ترسیم کردند.

در آغاز مناظره نیز، پزشکیان از شعارهای طرفداران جلیلی که شعار مرگ بر منافق را سر داده بودند گلایه کرد و جلیلی هم پرونده قطوری از اتهامات طرف مقابل را به خود نشان داد. 
 
در این مناظره مسعود پزشکیان با صراحت بیشتری از سعید جلیلی خواست که بگوید آیا برجام و رفع تحریم ها را دنبال می کند؟ و جلیلی پاسخ داد که ایران به تعهداتش در برجام عمل کرده و ما نباید خودمان را سرزنش کنیم که چرا آمریکا از برجام خارج شد. بلکه باید طلبکار باشیم. 
اف ای تی اف ، میزان فروش نفت و رشد اقتصادی و فیلترینگ و فضای مجازی از موضوعات دیگری بود که به اختلاف دو نامزد و گرم تر شدن مناظره کمک کرد. 

در حالی که جلیلی معتقد بود باید فارغ از موافق یا مخالفت آمریکا در مذاکره ها از ظرفیت های موجود در کشور برای جهش در اقتصاد استفاده کرد و رشد ایجاد کرد، پزشکیان معتقد بود بدون رفع تحریم ها شاید بتوانیم مقاومت کنیم و نیازهای ضروری مان را در یک قفس کوچک تامین کنیم اما نمی توانیم به  توسعه و به خصوص رشد پیش بینی شده ۸ درصدی در برنامه برسیم. 

این بحث چنان داغ شد که دقایق پایانی این مناظره با وقت اضافه و بدون مداخله مجری، صرف جدال شدید دو طرف درباره موضوعات مورد اختلاف شد. 

باید دید در مناظره دوم این دو نامزد مجادله یاد شده ادامه پیدا می کند یا نه؟ 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۴۲۷۴۹۰۲:۲۲:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
این گرما و ذوب شدن یخ ها منجر به حل هیچ مشکلی از مملکت و ملت نخواهد شد.
ناشناس۳۵۴۲۹۶۲۱۰:۰۲:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
مردم با وعده بر طرف شدن تحریم ها گول نخورند قبلی ها هم با همین وعده از مردم رای گرفتن
رضا۳۵۴۳۰۷۷۱۰:۵۸:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
من تبریزی به پزشکیان رای نمیدم
سهید۳۵۴۳۵۲۸۱۵:۴۶:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
رای ما فقط پزشکیان
مهدی۳۵۴۳۷۵۹۱۹:۰۱:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱۲
خوب رای نده ولی من تبریزی بهش رای میدم
ناشناس۳۵۴۳۹۱۱۲۳:۲۴:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
مشرق نیوز کد خبر 1615477تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵ سال ۸۳ در دوران وزارت آقای پزشکیان تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی چند برابر شد و طبیعی است که پزشکان ترجیح دادند در بخش خصوصی خدمات بدهند.این سیاست غلطی است که باید حل شود.
ناشناس۳۵۴۳۱۰۸۱۱:۱۵:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۱۲
شنبه دولت سایه آفتابی خواهد شد .
ناشناس۳۵۴۳۱۱۰۱۱:۱۶:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۱۲
بعد از شکست مذاکرات و افزایش تحریم ها و افزایش 10 برابری نرخ دلار میگن تقصیر ترامپ است !
ناشناس۳۵۴۳۴۷۹۱۴:۵۷:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۱۲
یا تقصیر ترامپ یا روحانی! نشد دیگه گزینه آخر و اصلی یعنی ،«خود مردم»
ناشناس۳۵۴۳۱۸۱۱۱:۵۵:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
اینکه آقای پزشکیان می گوید دولت قوه قضاییه قوه مقننه اشکال داشته و اشکال از ماست اولین قدم برای اصلاحه چون اصلاحات زمانی شروع میشه که شما اعتراف به اشتباه بکنی و از همه مهمتر آقای پزشکیان سعی میکند نگاه واقع بینانه به مسائل داشته باشد رشد 8 درصدی با شعار به وجود نمی آید جذب 200 میلیارد دلار سرمایه در حال حاضر با تحریمها غیر ممکنه به نظرم این نگاه معقولانه و واقع بینانه جای تشکر داره امیدوارم سیاسیون ایران به سمت واقع بینی میل کنند تا برکاتش رو مردم در سفرهاشون ببینند
ناشناس۳۵۴۳۲۶۴۱۲:۵۰:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
در 8 سال دولت روحانی میانگین رشد اقتصادی کشور و جذب سرمایه خارجی صفر بود رویکرد پزشکیان در سیاست خارجی همان رویکرد دولت روحانی است ایشان چگونه می خواهد رشد اقتصادی و جذب سرمایه خارجی را محقق نماید ؟!
ناشناس۳۵۴۳۴۰۰۱۴:۰۵:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
نکته ای که دکتر پزشکیان بارها تاکید کردند اجماع در داخل کشور هست خودشان شفاف گفتند اگر این اختلافات داخلی ادامه داشته باشه کاری نمی توانند بکنند چنانچه نگذاشتند حسن روحانی انجام دهد مشکل کاملا واضح هست نگذاشتند دولت روحانی انجام دهد خودشان هم نتوانستند که به نام خودشان تمام کنند الانم داستان همینه
ناشناس۳۵۴۳۴۲۹۱۴:۲۶:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
شماها که در واقع خودتان بیشترین ضربه را به خودتان می زنید، یک نمونه همین جمله که شده ترجیع بند مقام دار و بی مقامتان، در دوره روحانی رشد اقتصادی صفر بود. دشمنتان بی بی سی اخیرا یک برنامه کوتاه مدت می گذارد که نامش را گذاشته راستی آزمایی، سپس شعار ها و ادعا ها و مثلا اسناد شما را با آرشیوهای قبلی یا آمار های خود مرکز آمار یا بانک مرکزی مقایسه می کند و میزان اعتبارتان را به مخاطب نمایش می دهد؟ حالا بی بی سی دشمن تر است یا تولید کننده این خوراک برای بی بی سی؟! در این خصوص رشد اقتصادی را در 4 حالت بر اساس آمار بانک مرکزی محاسبه کرد، یکی 90 تا 99 (کل دهه 90 شامل احمدی نژاد و روحانی، مذاکرات برجام، برجام، خروج ترامپ و توقف برجام)، یکی 92 تا 99 (کل روحانی)و یکی 92 تا 97 (مذاکرات برجام و تصویبش)، 94 تا 97 (برجام)، و در نهایت 97 تا 99(خروج ترامپ از برجام)، هیچ یک از این حالات رشد 0 نبود.
ناشناس۳۵۴۳۵۹۴۱۶:۵۴:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
چطور واقعا هنوز متوجه نشدید چطور با محرک نفوذی های داخلی و الفاظی ساده لوحانه از نظیر با یک بمب بر سر ما شما ارتباطات شما را پودر میکنند ما را به سمت سناریوی از پیش تعیین شده برجام 1 سوق دادند و در همان ابتدا سناریو خیمه شب بازی غرب با ارسال صوری گروه های بازرگانی و اقتصادی مسئولان را مجاب به پذیرش توافقی کردند و تمام تاسیسات را بتون ریزی و دانشمندان ما را پراکنده کردند و سانتریفیوژها را اوراق ...توافقی ساده لوحانه با سناریوی از پیش تعیین شده ... رییس جمهور بعدی امریکا هم آن را پاره کرد و دور انداخت ...
ناشناس۳۵۴۲۹۷۷۱۰:۰۷:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۱۲
حضور گسترده مردم در انتخابات باعث دوام و قوام نظام اسلامی خواهد شد.
ناشناس۳۵۴۳۱۰۵۱۱:۱۴:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
طیب نیا : ظریف ضعیف ترین وزیر خارجه بعد از انقلاب است دوره اقای ظریف روابط خارجی ما افتضاح بود خصوصا روابط منطقه ای ایشان اصلا ادم اجرایی نیست. (منبع خبر جهان نیوز)
ناشناس۳۵۴۳۱۵۶۱۱:۴۳:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۱۲
پزشکیان ما هر جوری مذاکره می‌کنیم ...در برجام یک همفکران حامی جنابعالی مذاکره کردند و همه امتیازات را دادید و بتون ریزی تاسیسات را هم در مذاکرات دادید جز کلاه برجام چه بر سر تان رفت آنهم مدتی بعد ترامپ پاره کرد و ریخت کاغذهایش را توی سطل ..‌عملا تمام سیاستگذاری آمریکا تحت آمریت منافع سهامداران کارخانه های اسلحه سازی ، لابی یهود و همزمان معتقدان کاهش جمعیت دنیا(overpopulation control) قراردارد و تدوین و پیاده سازی در جهت تحقق این است استراتژی ها توسط اندیشکده های تخصصی انجام میشود (حدود ۱۴۰۰اندیشکده تخصصی همکار دولت در آمریکا ) و در این بین در جهت تطهیر تامین سلاح های نسل کشی و کشتار جمعی و تعدیل اعتراضات افکار عمومی مانورهای متقلبانه ضد جنگ و کاهش تنش انجام میدهند (strategy as a trick ) عملا سیاست‌گذارها در پشت پرده قرارداشته و با تغییر دولت ها هیچ تغییر استراتژی در هدف‌گذاری ها انجام نمیشود صرفا ، افراد جابجا و نقش پلیس خوب و بد بسته به شرایط عوض میشود نه هدف‌گذاری ها .
ناشناس۳۵۴۳۲۹۵۱۳:۰۴:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱۲
شخصی که می خواهد رئیس جمهور شود باید در رفتارش الگو باشد، آنجا مگر میدان... است!! ؟؟
ناشناس۳۵۴۳۸۸۸۲۳:۰۴:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۱۲
به برخی از این کاندیداها متذکر شوید مودب باشندطرز صحبت خود را اصلاح کنند مکررا از افعال مفرد نظیر بگو ،بگو ...استفاده میکنند این چه وضعی است برای جوانان مردم این گونه صحبت کردن بدآموزی دارد
عمران۳۵۴۲۷۵۳۰۲:۳۵:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
صحبتهای پزشکیان تند بود، اما اصل این حرفش که گفت حاضر است کنارگیری کند به شرطی که آقای جلیلی در برآورده کردن وعده های اقتصادی به شکلی واقعی مسئولیت بپذیرد حرف بسیار درستی است. نمیشود شما با وعده کاندیداهای دیگر را حذف کنید، طرز فکرها را حذف کنید بعد هم که موفق به عمل به وعده نشدید هزینه نپردازید. بالاخره بخشی از طیف سیاسی در کشور ما حذف شده اند، اگر حذف اینها بی دلیل بوده باید مسئولیتش پذیرفته شود. اگر ادعا میکنید که حذفشان با دلیل بوده پس به وعده هایتان عمل کنید به شرطی که اگر نتوانستید هزینه ش را بدهید.
ناشناس۳۵۴۲۹۰۷۰۹:۱۸:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
خود آقای پزشکیان در مورد برداشتن تحریم ها وعده می دهد که بسیار بعید است بتواند انجام دهد
ناشناس۳۵۴۲۹۷۵۱۰:۰۶:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱۲
با سرکار اومدن ترامپ به هیچ وجه امکان مذاکره و لغو تحریم ها وجود ندارد.
ناشناس۳۵۴۳۰۳۶۱۰:۴۰:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
طیب نیا : پزشکیان فردا که رئیس جمهور شود ظریف را می خواهد بعنوان وزیر خارجه معرفی کند حتما مجلس رای نخواهد داد.
ناشناس۳۵۴۳۲۶۶۱۲:۵۲:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
اقای طیب نیا درست میگه مجلس انقلابی به ظریف رای اعتماد نخواهد داد.
ناشناس۳۵۴۳۱۱۴۱۱:۱۸:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
خود طیب نیا کجا بوده تا حالا که دوباره آمده!!!!! دور اول روحانی توسط ایشان سرکوب شدید اقتصادی تا تورم تک رقمی رقم بزند... دور دوم روحانی غیب می شود تا دست‌پخت خودش را نبیند و همچنان قهرمان باشد؟!!!!
ناشناس۳۵۴۳۳۲۹۱۳:۲۳:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۱۲
خود آقای پزشکیان چند بار گفته و نوشته که گردنم رو میذارم برای ادعایی که دارم. در واقع هر چه برای خودش پسندیده برای رقیبش هم پسندیده. به امید پیروزی دکتر پزشکیان.
ناشناس۳۵۴۳۳۸۸۱۳:۵۳:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
روحانی هم از این حرفها زیاد میزد بشنو و باور نکن.
ناشناس۳۵۴۳۱۲۸۱۱:۲۵:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
خود ایشان کنار برود رشد اقتصادی منفی نمی شود!
عمران۳۵۴۳۸۲۷۲۱:۲۱:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
باشه اما اگر شد شما خسارت را میدهید؟ مساله بر سر مسئولیت پذیری است. اگر کسی مسئولیت خسارت را نپذیرد نباید امکان حذف دیگران از عرصه تصمیم گیری را پیدا کند.
ناشناس۳۵۴۲۷۵۴۰۲:۳۷:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
بازنده بزرگ مناظرات جلیلی بود...
ناشناس۳۵۴۲۹۸۹۱۰:۱۸:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
با روی کار آمدن امثال پزشکیان که برخی از حامیان او سیاسیون بستگان مفسدان اقتصادی نظیر حسین فریدون ،مهدی جهانگیری خداوند به اموال ملت ...
ناشناس۳۵۴۲۹۹۳۱۰:۱۹:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
پزشکیان می‌گوید دروغ نمی گویم اما در همین مناظره بارها دروغ گفت
ناشناس۳۵۴۳۰۳۲۱۰:۳۸:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
جای تعجب است که متوجه نشدید که رابطه بین این دو مثل استاد و شاگرد بود. آقای پزشکیان باید به مردم بگوید برای هرچیز چه برنامه ای دارد؟ و یک کمی هم در صحبت و رفتار مودب باشد. ای کاش به جای نهج‌البلاغه یک کمی هم قرآن مطالعه کنند.
ناشناس۳۵۴۳۳۳۶۱۳:۲۵:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
مدعیان عدل علی (ع) را چه شده که نهج البلاغه رو برنمی‌تابند؟؟؟ قرآن هم خوند...
ناشناس۳۵۴۳۷۱۰۱۸:۱۹:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
ایشان با حفظ جملاتی از نهج‌البلاغه به میدان آمده است تا به یک پیروزی دست یابد، اگر شرافتمندانه عمق حرف های حضرت علی را درک می کرد:اولاً در ستادش یک مشت لیبرالیست را راه نمی داد و با تمام قدرت آنها را به کنار رفتن دعوت می کرد. دوما اینقدر این جملات را تکرار نمی کرد، بلکه در عمل، صحبت های امام علی را در دستور کارش و در دوران حضورش در گذشته در نظام جمهوری اسلامی به اجرا می گذاشت. تاریخچه ایشان این را نشان نمی دهد. ایشان باید دکتر علی شریعتی، امام خمینی، امام خامنه ای و رئیسی را سرمقش خود قرار دهد.
ناشناس۳۵۴۳۱۵۱۱۱:۳۸:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
کشورهای کهنه استعمارگر هنوز به سیاست استعماری گاو شیرده می‌اندیشند و در راستای پیاده سازی این استراتژی ، علاوه بر فشارهای مستقیم و تخریب به عوامل نفوذی در نمک خوابانده خود دل بسته اند لورنس عربستان عامل فروپاشی امپراطوری عثمانی بود ... آنها در این راستا همه اهرم های عملیاتی را بکار می‌گیرند تحریم ،عوامل نفوذی با ژست مصلح ،فشارهای اقتصادی و دخالت در امور کشورها و....
ناشناس۳۵۴۳۱۸۰۱۱:۵۵:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۱۲
در زمان رای دادن به سوابق سیاسیون حامی کاندیدای مورد نظر خود با شاخص عدم داشتن پرونده فسادداقتصادی اخوی و بستگان دقت کنید زیرا فساد اقتصادی مهمترین عامل عدم توسعه کشور و توسعه فقر در کشور و از بین رفتن قشر متوسط به نفع طبقه ای از مدیران فاسد است فساد اداری در ایران عامل اصلی ناکارآمدی و عدم موفقیت در دستیابی به اهداف کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور است. اهمیت این مقوله در اقتصاد دولتی ایران تا حدی است که میزان اثرات مخرب آن را بیش از اثرات تحریم عنوان کرده‌اند. از دیدگاه سیاسی نیز هر دو جناح اصلی کشور بر وجود فساد اداری سازمان‌یافته و تاثیرات منفی سترگ آن بر کشور وحدت نظر دارند.
ناشناس۳۵۴۲۷۸۱۰۳:۳۱:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱۲
آخر این منظره بلد نبودن پزشکیان کار دستش میده
ناشناس۳۵۴۲۹۹۷۱۰:۲۰:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
کسی که با سفارش می‌رود به مجلس شده آن وقت یهویی می آید برای ریاست جمهوری فکر می کنی برنامه هم دارد؟
ناشناس۳۵۴۲۷۸۳۰۳:۳۲:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۱۲
مجبوری مگه وقتی یادت نیست نهج البلاغه بخونی که طرف مقابل به یادت بیاره
حسین۳۵۴۳۲۲۷۱۲:۲۲:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
آفرین به پزشکیان که بزرگترین ایرادی که تونستی ازش بگیری همین بود که یک لحظه متن عربی نهج البلاغه رو فراموش کرد.
ناشناس۳۵۴۳۶۰۹۱۷:۰۲:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۱۲
نه این یک خرده اشتباهش بود بقیه که همش صحبتهای عامیانه که قابلیت نقد ندارد ..ایشان مذاکره با آمریکا را مثل مذاکره با برادر تشبیه می‌کند ،این فردی با این صحبتهای عامیانه چه نقدی کنیم خداوند به ملت ما کمک کند اینهمه مدت تو مجلس چکار میکرده که الفبای سیاسی را هم بلد نیست خود ایشان یکی از معضلات کشور بوده
ناشناس۳۵۴۲۷۹۹۰۶:۱۳:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
پزشکیان واقعا منطقی و علمی حرف زد
ناشناس۳۵۴۲۹۹۸۱۰:۲۲:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
علمی!!! ناله کردن را علمی نمی گویند کسی که می آید برای ریاست جمهوری باید اهدف و برنامه داشته باشد که پزشکیان ندارد .
ناشناس۳۵۴۳۰۸۸۱۱:۰۴:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۱۲
پس چرا جامعه علمی کشور پزشکیان رو همراهی میکنه؟
ناشناس۳۵۴۳۲۳۵۱۲:۲۹:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
سیاسی‌کاری
ناشناس۳۵۴۳۳۹۰۱۳:۵۵:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
قاطبه ی مردم از پزشکیان حمایت نمی کنند.
ناشناس۳۵۴۳۶۱۱۱۷:۰۳:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۱۲
چون ایشان برای منافع اکیب خود دنبال افزایش تعرفه های پزشکی است در مدیریت به این میگویند مدیریت بخشی ...
ناشناس۳۵۴۳۴۴۳۱۴:۳۲:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۱۲
جای تعجب است که واقعاً در تجزیه تحلیل تامل نمی کنید! اینجا استادیوم نیست که بخواهیم طرفداری از یک گروه فوتبالیست بکنیم.آنان که الفبای سیاست را می شناسند باید انتظار داشته باشند که کسی که می خواهد رئیس جمهور شود چطور باید عمل کند و چه راه حل هایی دارد! نه اینکه بگوید راه حل ها را نظام مشخص کرده است، واقعا ناامید کننده و خطرناک، این حرکت بچه گانه است!! آقای پزشکیان و آنان که پشت سرایشان هستند باید توجه کنند که باید قانع کننده باشند نه اینکه با رفتار های سطحی و...... جوابگوی مردم باشند. اینطوری نیست که این آقایان فکر می کنند! مردم در حال روشن شدن و آبدیده شدن هستند.
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۴۲۸۰۶۰۶:۲۴:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
از نکات قابل توجه این مناظره باید به بی طرفی مجری برنامه و دادن وقت به دو طرف برای ادامه بحث و جدل شان روی موضوعات مورد نظر اذعان داشت و برخلاف رسم معمول برنامه های تلویزیونی این امکان فراهم گردید و مطلقا صحبتی نشد از اینکه وقت نداریم یا وقت مان به اتمام رسیده است و اجازه داده شد بحث ها ادامه داشته باشد و با وجود اختلافات شدید در بعضی مسائل در پایان هم دو بزرگوار با هم روبوسی کردند و نشان دادند با وجود اختلاف در دیدگاه های شان اما هیچکدام دشمن دیگری نیست و بلکه با هم دوست هستند که با یادی از آقای عادل فردوسی پور خوب است صحنه پایانی را این چنین وصف کنیم: رفاقتی دیدنی پس از رقابتی دیدنی! «و من الله التوفیق»
ناشناس۳۵۴۲۸۱۲۰۶:۳۳:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۱۲
دیشب جلیلی فقط پاس گل به پزشکیان میداد و کم مونده بود اخرش بگه من خودم هم بهت رای میدم! پزشکیان هم جلیلی رو نهایتا در گوشه رینگ برجام و FATF گیر انداخت که بزرگوار مجبور شد مکنونات قلبیش رو اشکار کنه و عمق راهبردی فراری نداشته باشه. جلیلی اومد بی برنامگی و ناکارشناسی پزشکیان رو مانور بده که پزشکیان با تکرار سیاستهای مقام معظم رهبری و مثال افق چشم انداز و عدم نیاز تعریف برنامه های جدید، ضربه فنیش کرد. نکته برجسته مناظره، سوالات بسیار خوب و عادلانه مجری بود ولی متاسفانه عدالت زمانی چهار دقیقه اخر برای پزشکیان رعایت نشد و جلیلی مرتبا صحبتهای پزشکیان رو قطع میکرد و وقت این موضوع رو بهش ندادن. هر دو نفر اخلاق مدار بودند و بی احترامی نکردند. با این مناظره، به نظرم بخش قابل توجهی از ارای خاکستری، روشن و برد پزشکیان رو تقریبا مسجل کرد.
بیگی29۳۵۴۲۹۲۹۰۹:۳۸:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
جلیلی بیشتر نظرات پزشکیان را تایید میکرد بجای اینکه نظر خودش را مطرح کند.میگفت اتفاقا نظر من هم همین است
ناشناس۳۵۴۳۰۶۱۱۰:۵۲:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
این یه نکته منفی برای پزشکیان بود چون اون شعار میداد و حرفهای کوچه بازاری میگفت تا رای جمع کنه اما جلیلی نشون داد برای اون دغدغه کوچه بازاری برنامه داره
ناشناس۳۵۴۳۱۱۶۱۱:۱۹:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
هر دو کاندیدا با هم اتفاق نظر دارند هیچکدام نمی توانند هیچ کاری در جهت بهبود اساسی وضع کشور بکنند.
ناشناس۳۵۴۳۱۴۹۱۱:۳۷:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
آقای جلیلی نشان داد چیزی برای گفتن و برای ارائه ندارد.
ناشناس۳۵۴۲۹۴۱۰۹:۵۰:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
مطابق اصل دفاع متقابل وقتی کشوری مستمرا توسط کشور دیگری تهدید مکرر به تهدید هسته ای میشود ،قطعا آن کشور در جهت دفاع از موجودیت خود انگیزه برای دستیابی به توازن قوا با آن کشور را پیدا میکند این از اصول بقا در طبیعت است ،همین رقابت شرق و غرب را بنگرید دقیقا تهدیدات یکی موجب ترغیب دیگری به دستیابی به تجهیزات مشابه شده که اکنون به فضا هم کشیده شده ،چرا وقتی کشوری عضو ان پی تی نیست مستمرا به اشغال اراضی کشور دیگری ادامه میدهد در پاسخ به تلاش کشور اشغال شده برای مبارزه با اشغالگر ناهمتراز و بدون توجه به کنوانسیون های جنگی با حملات کور و نسل کشی پاسخ میدهد و ابایی از قتل و عام زنان و کودکان بمباران بیمارستان و مدرسه هم ندارد و حق مردم کشور اشغال شده را بر حاکمیت سرزمینی و حق حیات برسمیت نمی‌شناسد ،باید سلاح نامتعارف داشته باشد
ناشناس۳۵۴۳۱۱۹۱۱:۲۱:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۱۲
برجام خیانت هست fatf هم حاشیه ای
ناشناس۳۵۴۳۱۲۵۱۱:۲۴:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
هنوز نمی دانی رهبری افق ترسیم کرده ولی توسط دولت و مجلس ریل گذاری می شود با قوانین و اجرائیات و برنامه ها؟ اینکه یک چیزی کلی بگویی ولی برنامه برای آن نداشته باشی بیشتر گول زدن هست
ناشناس۳۵۴۲۸۱۴۰۶:۳۹:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۱۲
پزشکیان خیلی بهتر بود
ناشناس۳۵۴۲۹۴۲۰۹:۵۱:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۱۲
در طول تاریخ از افتادن به هردو سمت غرب و شرق ضربه خوردیم سیاست اصلی کشور باید قدرت گیری متعارف و نامتعارف به حدی که شرق و غرب به خود اجازه ندهند در سیاست کشور دخالت کنند وسپس اتخاذ سیاست متوازن بین شرق و غرب و بهره بردن از هر دو سمت است با توجه به موقعیت ژیواستراتژیک ایران ،نه شیفت کردن افراطی از غرب به شرق یا از شرق به غرب ،افراطیون پرورش یافته دامن غرب و یا شیفتگان شرق هر دو بایستی به دید سیاست متوازن مبتنی بر منافع ملی با ارتباط متوازن با هر بلوک برسند .
ناشناس۳۵۴۳۱۴۳۱۱:۳۴:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۱۲
کسانی که دنیا را فقط غرب ببینند ضررشان کمتر از آنهایی نیست که دنیا را فقط شرق ببینند با اینگونه صحبت کردن پزشکیان‌ که ایران درمانده و ضعیف و بلاتکلیف شده قطعا تحریمها افزایش می یابد
ناشناس۳۵۴۳۱۷۴۱۱:۵۲:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
ایران باید ابتدا به قدرت متعارف و نامتعارف دست بیابد و سپس مذاکره ...مذاکره ای که هدف اصلی آن خلع سلاح دفاعی ایران و سپس پیاده سازی تجزیه آن باشد بدرد هیچکس نمیخورد ..امنیت اقتصادی لازمه اش امنیت کشور است بخصوص در خاورمیانه ...
ناشناس۳۵۴۲۹۷۱۱۰:۰۶:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
پزشکیان در قبال سوال اینکه با وجود آنکه مطابق تایید آژانس در زمان دولت روحانی ایران ۱۵ بند تعهدات خود را اجرا کرد و حتی بیش از آن اقدامات انجام داد اما ترامپ باز خارج شد ،درصورت رییس جمهور شدن و انجام چنین اقداماتی و عدم انجام تعهدات طرف مقابل چه می‌کنید ،همچنان طفره رفت و گفت مذاکره میکنم یعنی ایشان در قبال سایر خواسته های ترامپ با هر رییس جمهور تمام صنعت موشکی و هسته ای و بنیه دفاعی کشور را بتون ریزی و امنیت کشور را با مخاطره حدی همراه خواهد کرد آنهم در حالی که سلاح های آمریکایی به میزان ۷ میلیارد دلار در برخی کشورهای منطقه ...بی دلیل جاگذاسته نشده
ناشناس۳۵۴۲۸۲۹۰۷:۰۷:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
خیلی بی انصافی هست که ظریف یا کلا اصلاح طلبان را غرب گرا بنامیم. اینها غرب گرا به عنوان تعریف علمی نیستند. همه گرایش اینها به غرب برای گردش و تفریح و خدمت سربازی و تحصیل و درمان و زندگی در غرب هست. مثل اونهایی که الان در لندن مهاجران هستند . از این منظر همین زاکانی و دانش بنیانها و...هم کاملا غرب گرا هستند چون فرزندان خود را به سویس و انگلیس و امریکا و کانادا می فرستند.
ناشناس۳۵۴۳۲۹۸۱۳:۰۶:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۱۲
دنبال اهداف غرب در ایران هستند و تطهیر هم نکنید
ناشناس۳۵۴۳۶۱۸۱۷:۰۵:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۱۲
اینها خود غرب هستند برای اخذ دو تابعیتی بودن باید قسم یاد کنی به نفع کشور دوم خود گام بر می‌داری
ناشناس۳۵۴۲۸۳۲۰۷:۱۱:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۱۲
این دولت سایه کجا بود باید میومد آفتاب این مشکلات را حل می کرد چرا نیومد آفتاب؟ سوال اینجاست چون انسانهای پوپولیسم نمی دونند رشد اقتصادی 8 درصد در یک اقتصاد بسته  چه معنی داره!
ناشناس۳۵۴۲۹۵۰۰۹:۵۸:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
عامل عدم رشد کشور فساد نجومی و رانتخوری در استات اویل ،کرسنت ،توتال ،واگذاری کارخانجات کشور ،مفاسد مهدی جهانگیری ها ،حسین فریدونها اخوی برخی مدیران دولت اصلاحات ،شبنم نعمت زاده ها وووواست آدرس اشتباه ندید تا فساد و مفسد اقتصادی و رانتخور ی برطرف نشود که آن هم بواسطه انتخاب افراد اصلح نه افرادی که حامیانش بستگان مفسدان اقتصادی کلان رانتخور هستند همچنان مشکل باقیست همانگونه که اقتصاددانان میگویند ضرر تحریم کمتر از ضرر مفسدان اقتصادی است زیرا هر چه عواید به کشور بیاید در فساد مفسدان رانت خور گم خواهد شد
ناشناس۳۵۴۳۰۶۵۱۰:۵۴:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۱۲
حرف شما را کاملا قبول دارم ولی پوپولیسم یک تفکر است و افراد پوپولیست میشودند
ناشناس۳۵۴۲۸۴۱۰۷:۲۶:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
آقای پزشکیان که در مناظره اجازه صحبت نمی‌داد و با طرز فکر دگماتیک پیوسته میگفت ما با مذاکره به نتیجه میرسیم آیا همانگونه که در واقعیت اتفاق افتاد فردی هنجار شکن و قانونگریز نظیر ترامپ آمد و به هیچ توافقی هم علی رغم انجام ساده‌لوحانه تمام تعهدات توسط برجام بیفرجام یک ،مجددا گفت غنی سازی صفر تجهیزات و صنعت موشکی تعطیل و سایر شروطی که امنیت ملی ما را در منطقه پر خطر خاورمیانه تهدید میکند آیا ما باید به همه چیز گردن بنهمیم.
ناشناس۳۵۴۳۰۰۰۱۰:۲۴:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۱۲
کسی که علیه قانون رسمی کشور موضع می گیرد و می‌گوید مقابله می کنم و اجرا نمی کنم مصداق ترک فعل عمدی هست و شورای نگهبان وظیفه دارد رد صلاحیت کند
ناشناس۳۵۴۳۰۷۵۱۰:۵۸:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
ترامپ رسما از تمام معاهده های آمریکا خارج میشه و بهش افتخار میکنه اونوقت پزشکیان از مذاکره حرف میزنه ترامپ حتی نمیخواد به اکراین کمک کنه به تو اهمیتی میده؟
ناشناس۳۵۴۲۸۴۷۰۷:۳۱:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۱۲
یکی نیست به آقای پزشکیان که مدعی است همه چیز با مذاکره حل میشه بگه شما اگر هر فرد برای عمل نزد شما بیاید به هر قیمتی با او به توافق میرسی ما که از پزشکان اینگونه اعمال را ندیدیم تا پول را نقدا نگیرند به داخل مطب راه نمی‌دهند ...
ناشناس۳۵۴۲۹۲۳۰۹:۳۵:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
تو دنیا خیر و شر بودن امور میزان بهره مندی مردم است ! هر امری رفاه مردم راتامین کند اولویت دارد .
ناشناس۳۵۴۳۲۳۰۱۲:۲۵:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
حرف زدن راحت است و خرج ندارد عملکرد مهم است و حامیان فرد نباید بستگان کسانی باشد که مسبوق به فساد اقتصادی هستند ،و نه سیاسیونی که بستگان آنها پرونده ای مملو از فساد دارند ...آقای پزشکیان بعنوان نایب رییس مجلس چه کرد حتی طرح سلامت را هم نتوانست دفاع کند حالا بیاید ریاست جمهوری ...
آزاده۳۵۴۲۸۴۸۰۷:۳۲:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
میزان مشارکت مهمه در حال حاضر میزان واقعی مشارکت حدود 40درصد میباشد
ناشناس۳۵۴۲۸۵۰۰۷:۳۲:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۱۲
پزشکیان میگفت برجام خوب بود زیرا نتانیاهو مخالف اون بود ! اقای پزشکیان بهتر است بداند نتانیاهو بعد از برجام گفت خیال ما تا 25 سال از بابت ایران راحت شد مقام معظم رهبری هم در پاسخ فرمودند رژیم صهیونیستی 25 سال اینده را نخواهد دید.
ناشناس۳۵۴۲۸۵۸۰۸:۵۱:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
به نظرم در مناظره دیشب آقای جلیلی نسبت به مناظره های قبلی هم ضعیف تر بودند و به خصوص در چالش برای اظهار نظر صریح در مورد مذاکره برای رفع تحریم، فیلترینگ اینترینت و برخورد با بی حجابی سعی کردند که خیلی کم رنگ عبور کنند و جوابی مخالف اعتقاداتشان ندهند.
ناشناس۳۵۴۳۲۹۳۱۳:۰۴:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱۲
آن وقت فکر کردی پزشکیان آن را تغییر می دهد نه؟!!!!
ناشناس۳۵۴۳۶۲۳۱۷:۰۸:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
صحبتهای پزشکیان به حدی عوامانه و غیر قابل نقد است که قابل ذکر نیست ...مذاکره می‌کنیم مثل مذاکره با برادر ...
ناشناس۳۵۴۲۸۶۶۰۸:۵۶:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۱۲
دولت جلیلی نگاهش به داخل هست و نگاه دولت پزشکیان به خارج و 3 دولت داشتیم بر این دو دیدگاه که هر 3 تا تحریم بودن و fatf هم با مشکل که برخی زیاد مانور می دهند روی آن دولت احمدی نژاد و دولت رییسی معیشت و اقتصاد را نابود نکردن ولی دولت روحانی معیشت و اقتصاد را 30 سال عقب برد دوتای اولی نگاهشان به خارجی ها به خصوص غرب نبود و تکیه بر خود ایران داشتند آن آخری هم نگاهش به خارجی ها به خصوص غرب دیگر خود دانید که با رای دادن اشتباه یا درست سرنوشت مملکت و خودتان را می سازید
ناشناس۳۵۴۲۸۶۹۰۸:۵۸:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۱۲
پزشکیان در زمانیکه نایب رئیس مجلس بود گفته بود نشستن پای میز مذاکره با امریکا نتیجه ای جز ذلت ندارد ! ورود خودروهای لوکس حربه دشمن برای خروج ارز بود ! (خانه ملت نهم بهمن ماه سال 97) حالا موافق مذاکره با امریکا و واردات خودرو شدند !
ناشناس۳۵۴۳۱۰۲۱۱:۱۲:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
آدم عاقل اونه که گاهی دیدگاهایش را بسته به ضرر و نفع شون تغییر بده.
ناشناس۳۵۴۳۶۲۴۱۷:۰۹:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
مگر قبلا مذاکره نکردید ترامپ همه را پاره کرد آدم عاقل آزموده را مجددا نمی ازماید
ناشناس۳۵۴۲۸۷۹۰۹:۰۱:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۱۲
پزشکیان که میگوید همه چیز را با مذاکره میشود حل کرد آیا امکان داشته فردی نزد این متخصصین پزشک برود و با نداشتن پول و صرفا مذاکره آنها را معالجه کننند اگر پول نداشته باشی داخل مطب راه نمی‌دهند چطور انتظار دارید با هر شرایطی با ترامپ قانونگریز و بی‌قاعده به توافق برسید بله میشود و آن هم خلع کامل تجهیزات دفاعی کشور و آماده کردن آن برای تجزیه که این مورد قابل بررسی ...است که از کجا منشعب می‌شود ...در برجام یک کلاه بر سر شما و ساده لوحان رفت البته انشالله که ساده لوحی بوده نه مسأله امنیتی ....آمریکا ۷ میلیارد دلار سلاح را در اطراف کشور ما برای زمانی بجا گذاشت که کشور از تجهیزات دفاعی تخلیه شود و سپس سناریو دیگری با صدای جدید به کشور تضعیف شده تحمیل کند ..‌انموقع برخی را در کجای آمریکا و اروپا و کانادا پیدا کنیم ...
ناشناس۳۵۴۲۹۰۰۰۹:۱۶:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
موضع گیری و پاسخ اقای پزشکیان قانع کننده تر بود
ناشناس۳۵۴۳۶۲۹۱۷:۱۰:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
جای تعجب است سخنان غیر قابل نقد ..این مدت در مجلس چه می‌کرده
ناشناس۳۵۴۲۹۱۶۰۹:۲۷:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
واقعا جای تاسف برای این کشور دارد که شخصی با تفکرات وشعارهای جلیلی در مهمترین پستهای مملکت حضور داشته است وکشور را به این روز انداخته است کسی که شعارها وکلی گویی هایش سر سوزنی گره از مشکلات مردم نمی کاهد واصولا حال وروز ملت چندان برایش مهم نیست
ناشناس۳۵۴۲۹۴۷۰۹:۵۶:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۱۲
جای تاسف هست که شما بدون تحقیق می گویید ایشان هیچ خدمتی نکرده. حداقل یه سرچ ساده در اینترنت می کردید که ایشان در حل مشکلات واحدهای صنعتی، واگذاری های غلط و ... چه کارهایی کرده و چقدر کارگران بیکار شده را نجات داده است و موارد دیگر
ناشناس۳۵۴۲۹۶۴۱۰:۰۳:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
این مجلس مگر چقدر منافع دارد که برخی پزشکان متخصص عمل های پول جارو کن جیب ملت را رها و به مجلس ورود میکنند
ناشناس۳۵۴۲۹۶۵۱۰:۰۴:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
عدم انتخاب فردی که برخی سیاسیون حامی او پرونده ای فساد اخوی و بستگان ندارند خود دارای منافعی مهمتر از تحریم است. فساد اداری در ایران عامل اصلی ناکارآمدی و عدم موفقیت در دستیابی به اهداف کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور است. اهمیت این مقوله در اقتصاد دولتی ایران تا حدی است که «میزان اثرات مخرب آن را بیش از اثرات تحریم» عنوان کرده‌اند. از دیدگاه سیاسی نیز هر دو جناح اصلی کشور بر وجود فساد اداری سازمان‌یافته و تاثیرات منفی سترگ آن بر کشور وحدت نظر دارند.فساد روند توسعه کشور را به طور چشمگیری با چالش مواجه ساخته و موجب شکل‌‏گیری مشکلات و بحران‌‏های اساسی در سراسر جامعه می شود .
ناشناس۳۵۴۲۹۸۵۱۰:۱۳:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
پزشکیان تا 1407
ناشناس۳۵۴۳۰۹۷۱۱:۰۹:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
با پزشکیان به دلار 600 هزار تومانی سلام کنیم مثل دوران روحانی.
ناشناس۳۵۴۲۹۸۶۱۰:۱۴:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۱۲
مردم عزیزم هر دو نامزد از فیلترهای شورای نگهبان عبور کرده اند که این مسئله نشان دهنده سالم بودن و هدف کلی آنها می باشد. اختلاف الان بر سر روش است که چگونه ایرانی سربلند در تمامی سطوح داشته باشیم. به نظر من اقای پزشکیان با توجه به حمایت اصلاحات به روش مذاکرات با امریکا و پیوستن به باشگاه جهانی معتقد است ولی آقای جلیلی هم با این مسئله موافق است ولی به هر شرطی. رهبری هم در خصوص مذاکرات با امریکا بارها و بارها فصل الخطاب شده اند که امریکایی ها قابل اعتماد نیستند. شما همه دیدید که در دولت های مختلف امریکا با روش های مختلف بدنبال مهار ایران است. فرقی نمی کند روحانی باشد خاتمی باشد احمدی نژاد باشد و یا شهید رئیسی. ما بایستی در کنار مذاکرات عزت ملی خود را حفظ کنیم و با نگاه به سرمایه های بیشماری که در داخل داریم به سمت این عزت و سربلندی حرکت کنیم. حالا قضاوت با خودتان
ناشناس۳۵۴۳۰۵۷۱۰:۵۰:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۱۲
دیشب مناظره دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، آقایان دکتر سعید جلیلی و دکتر مسعود پزشکیان برگزار شد. این مناظره در ابتدا با شیب کند آغاز شد ولی به تدریج که مجلس داغ تر می شد، یک طرف ( پزشکیان ) به تکرار حرف های قبلی افتاده بود و طرف دیگر ( جلیلی) گویی تازه موتورش روشن شده وسعت مطالعه و کار کارشناسی و ایده های عملی اش را به رخ رقیب می کشاند. اگر سوال شود که رفتار کدامیک از دو طرف مناظره اخلاق مدارانه تر بود، بنده رأی به آقای جلیلی می دهم. او وقت رقیب را رعایت می کرد و چند بار با گفتن ایشان درست می گوید به او احترام گذاشت. در حالی که پزشکیان در مواردی سخن جلیلی را تکرار می کرد ولی اذعان به درست بودن گفتار او نمی کرد. علاوه بر این، پزشکیان در یک جا به شهید سلیمانی و شهید رئیسی بی ادبی کرد. جلیلی به غیر بخش های پایانی گفتگو، بخاطر همین ملاحظه اخلاقی سعی نکرد اسمی از آقای روحانی بیاورد و وارد نقد جدی کارنامه ناکارآمد او شود. این اندازه افراط در اخلاق مداری در مجلس مناظره، موجب شده بود که در ذهن مخاطب جای مدافع و منتقد وضع موجود وارونه جلوه کند. در حالی که پزشکیان با ستادی که تشکیل داده مدافع بانیان وضع موجود بویژه بانیان دهه خسران و فلاکت نود ظاهر شده است. اما جمع بندی بنده از این مناظره آن است که سطح گفتار دو طرف یکسان نبود. یک طرف گویی در قهوه خانه به سر می برد و از هر دری بدون مطالعه و تفکر و ایده پردازی حرف می زد. در محفل قهوه خانه ای افراد پیرامون موضوع حرف های کلی و بدون پشتوانه علمی و خیلی عامیانه می زنند و دست آخر هم به خیال خود پیروزمندانه مجلس را ترک می کنند. مطالبی که آقای پزشکیان بیان می کرد فراتر از گفتار قهوه خانه ای نبود. ولی گفتار طرف مقابل نشان می داد که گویی در یک آکادمی علمی راهبردی با حضور مردم شرکت کرده است. او سعی داشت مطالعات و مشاهدات میدانی خود را به حدی ساده سازی کند که برای مخاطب نا آشنا نیز قابل فهم و گفتگو باشد. اکنون انتخاب با ملت است که کدام گفتار و دیدگاه را می خواهد بر سرنوشت خود و فرزندانش حاکم کند. آیا خواهان دولت قهوه خانه ای است یا دولت آکادمیک راهبردی. اما آنچه که مسلم است دولت در مفهوم جدید آن قهوه خانه ای اداره نمی شود. عجیب آن است که در ستاد پزشکیان جماعتی حضور دارند که علی الدوام دم از عقلانیت و آشنایی با زبان بین المللی می زنند ولی نامزدی را که روی تشک مناظره می فرستند کاملا با مفهوم جدید دولت بیگانه است و می خواهد به سبک قاجاری کابینه خود را پیش ببرد! ✍️ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر داود مهدوی زادگان
ناشناس۳۵۴۳۳۳۸۱۳:۲۵:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
بعد برجام خوب یا بد برای رفع این قطعنامه ها و تحریم ها بود که سوغات آقای دکتر جلیلی بود. برجام از روی ناچاری بود. آقای جلیلی الان می خواد با تحریم ها چه کار کنه؟ دوباره میخواد سه چهار تا قطعنامه شورای امنیت برای ما سوغاتی بیاره تا دوباره وقتی کار بیخ پیدا کرد یه عده ای بعدش برن از سر ناچاری دوباره یه برجام امضا کنن؟ الان خود شما برو تحقیق کن قیمت نفت صادراتی ایران به چین و قیمت نفت صادراتی عربستان به چین را مقایسه کن.
ناشناس۳۵۴۳۶۱۳۱۷:۰۴:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۱۲
از 15 قطعنامه شورای امنیت و شورای حکام فقط 3 تا قطعنامه مربوط به دوران جلیلی بود.
ناشناس۳۵۴۳۳۴۳۱۳:۲۸:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
-- چي فرمودي برادر ؟ نظر من در مورد فرمايشات جناب دكتر مهدوي زادگان -- نويسنده كامنت -- چيست ؟ به هر حال دعا كنيم كه در همه زمانها و مكانها ،انشا الله تعالي كه همه مهندسين ما حرفشان « مهندسانه » باشد ، همه دكتر هاي ما حرفشان « دكترانه » ... فيلسوفان ما حرفشان « فيلسوفانه » ، عارفان ما حرفشان « عارفانه » ... سياستمداران ما هم، حرفشان « سياستمدارانه » و در جاي خود « صادقانه » ! و كارشناسان ما حرف هايشان « كارشناسانه » ! وووو باشد ! آمين يا رب العالمين !
ناشناس۳۵۴۳۳۶۷۱۳:۳۶:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
اگر كسي از بنده سؤال كند كه نظرت در مورد كامنت جناب حجت الاسلام و المسلمين دكتر مهدوي زادگان چيه ؟ -- كه البته هيچ كس اين سؤال را از بنده نخواهد كرد ! -- خواهم گفت البته نظر ايشان بسيار محترمه ، اما از نظر اين حقير فقير -- بنده -- كامنت جناب دكتر دو اشكال كوچولو دارد اول : اين كه ايشان خودشان ، خودشان را حجت الاسلام و المسلمين ناميده اند ! و دوم هم اين كه ايشان خودشان ، خودشان را با عنوان « دكتر » نام برده اند ! در صورتي كه اين دو عنوان را بايد ديگران بگويند ! زياده جسارت است !
ناشناس۳۵۴۳۰۹۳۱۱:۰۹:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
آقای جلیلی ده سال جهت مذاکرات هسته ای نماینده ایران بود ولی هیچ پیشرفتی در مذاکرات هسته ای با کشورهای اروپایی حاصل نشد با حضور آقای جلیلی روز به روز تحریم ها بدتر می شود
ناشناس۳۵۴۳۲۷۲۱۲:۵۶:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۱۲
با حضور اقای پزشکیان تحریم ها تشدید می شود و قیمت دلار 10 برابر میشه مثل دولت روحانی.
ناشناس۳۵۴۳۴۰۵۱۴:۱۴:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۱۲
شما اول علت اینکه توافقی ایجاد نشد تحقیق کن بعد این حرف را بزن؛ زیرا در زمان او غربی ها می گفتند شما باید در خارج از خاک خود غنی سازی کنید ولی سالِ آخر جلیلی، غربی ها قبول کردند که در خاک خودمان غنی سازی کنیم ولی تا آمد توافقی انجام شود دولت عوض شد و نوبت به آقای روحانی و ظریف رسید
ناشناس۳۵۴۳۱۹۱۱۲:۰۱:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
به پزشکیان میگن اگر آمریکا زیر میز مذاکره زد چکار میکنی؟ پزشکیان میگه: پدر با پسر قهر میکنه - برادر با برادر مشکل داره. بلاخره باید مشکل رو حل کرد آخه پزشکیا ن جون! از کدوم کارشناس مشورت گرفتی که هنوز نمیدونی رابطه ایران و آمریکا رابطه پدر و پسری نیست؟ آمریکا هنوز که هنوزه با همه چشم گفتنهای ظریف داره به حقوق ملت ایران تجاوز میکنه اونوقت تو رابطه رو پدر و پسری میدونی؟
ناشناس۳۵۴۳۲۳۶۱۲:۳۰:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۱۲
شاید منظور رابطه رییس و مرئوس بوده است
ناشناس۳۵۴۳۲۶۹۱۲:۵۳:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
آقا این نقش پرشکوه که قراره جلیلی به هر ایرانی بده چیه؟
محسن۳۵۴۳۳۰۵۱۳:۰۹:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
ما با پزشکیان مشکلی نداریم، با افراد توی ستادش مشکل داریم، اونها هستند که بعدا بهش مشاوره می دهند، بهش می خواهند جهت بدهند، مگه خودش نمیگه من کارشناس نیستم و به حرف مشاورانم گوش میدهم؟ دقت کنید ما به یک فرد رای نمی دهیم به یک ستاد و جریان رای می دهیم.
ناشناس۳۵۴۳۴۸۰۱۴:۵۷:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۱۲
اصولگرایان و جلیلی باید پاسخگو حمله به سفارت عربستان باشند
ناشناس۳۵۴۳۵۳۰۱۵:۵۱:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
قطع‌نامه‌هایی که در زمان مسئولیت آقای دکتر جلیلی صادر شدند، نظیر قطعنامۀ ۱۹۲۹ که در خرداد ۱۳۸۹ تصویب شد، به اتفاق نظر کارشناسان بین‌المللی جزو بدترین قطع‌نامه‌ها در طول تاریخ شورای امنیت سازمان ملل بود، یعنی تمام همکاری‌های بانکی، بیمه‌ای، کشتیرانی شامل نفت و سایر محصولات، و حتی سپاه و نظایر آن را تحریم کرد و مهم آن که اجازۀ بازرسی به کشورها داد تا از محموله‌های ایران در زمین، دریا و هوا بازرسی کنند و بعد هم به انهدام و از بین‌بردن آن اقدام کنند. همچنین در قطع‌نامۀ ۱۸۵۳ که در زمان مسئولیت ایشان صادر شد، تسهیلات تجاری برای بخش خصوصی در مبادله با ایران، مؤسسات مالی، بانک‌های ایرانی، به‌خصوص بانک صادرات و نظایر آن، دچار تحریم شد. (اینم کارنامه یک دنیا فرصت یک ایران جهش)
ناشناس۳۵۴۳۵۶۴۱۶:۲۹:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
توضیحات عباس عراقچی، عضو شورای راهبردی سیاست خارجی درباره صحبت‌های مطرح شده دیشب سعید جلیلی در مناظره انتخاباتی: همین که می پذیرید قطعنامه‌های شورای امنیت کاغذ پاره نیستند و خسارت‌های راهبردی به کشور زده‌اند، و اکنون دنبال شریک جرم می‌گردید، پیشرفت خوبی است. ‏منافع ملی بازیچه اهداف جناحی و شخصی نیست وگرنه گفتنی زیاد است...
محمد۳۵۴۳۷۳۰۱۸:۴۴:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۱۲
آقای پزشکیان هنوز به دنبال برجام است ولی این اشتباه است چون چارچوب برنامه های ما باید بر اساس توانمندیهای داخلی باشد ولی برجام بر اساس وابستگی به خارج بنیان نهاده شده بود. اگر برنامه ریزی ما براساس برجام باشد در صورت عوض شدن یک رئیس جمهور خارجی که برجام را قبول نمی کند کل برنامه ریزی ما بهم می خورد حتی نمی توانیم عزتمندانه از خودمان دفاع کنیم چون با حمله به کنسولگری ایران برای اینکه مبادا برجام بهم بخورد باید اقدامی نمی کردیم
علی۳۵۴۳۷۴۶۱۸:۵۱:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۱۲
آقای پزسکیان ضعفهای اقتصادی را مطرح می کند و انتقاد می کند و می خواهد بگوید که مخالف اینهاست در حالی که بیشترین علت بوجود آمدن اینها روشهای نادرست دولت روحانی بود که می گوید هیچ بدی نداشت و می خواهد دوباره کشور را به آن سمت ببرد

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. آرای تعیین کننده قالیباف

  2. خاندوزی: رشد نقدینگی در دولت سیزدهم به پایین‌ترین میزان ۶۲ سال گذشته رسید

  3. رهبر انقلاب: مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری خیلی مهم است/ مشارکت مردم برای نظام جمهوری اسلامی، پشتوانه است

  4. واکنش سخنگوی دولت به نمایش نموداری از تورم در مناظره انتخاباتی

  5. هشدار باقری به اسرائیل/ واکنش وحیدی به اظهارات پزشکیان/ انتقاد اژه‌ای از بی‌اخلاقی در انتخابات

  6. شکایت ستاد سعید جلیلی از فرد هتاک در مرند

  7. جلیلی: شهید رئیسی تورم ۶۰ درصد را پایین آورد

  8. پزشکیان: به قدرت برسم حل مشکلات کولبران را پیگیری می کنم

  9. جلیلی: وقتی می‌گوییم برنامه‌تان چیست، می‌گویند برنامه مهم نیست!

  10. جلیلی: عده‌ای به نداشتن برنامه افتخار می‌کنند

  11. توضیحات جبلی درباره‌ی نوع سوالات دو مناظره اخیر

  12. ۲ نکته در مورد هشدار جدید ایران به صهیونیست ها

  13. پزشکیان: هیچ وقت به مردم دروغ نمی‌گویم/ نتوانیم به قول‌ها عمل کنیم از سیاست خداحافظی می‌کنیم

  14. حمایت خانواده شهید رئیسی از سعید جلیلی

  15. پزشکیان: کاری می‌کنم تا جوانان دیگر حسرت خارج را نخورند

پربحث‌های هفته

  1. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  2. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  3. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  4. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  5. یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

  6. زاکانی انصراف داد

  7. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  8. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  9. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  10. بازنگری کنید

  11. نیازهای توسعه‌ای ایران بازی چند جانبه را می‌طلبد

  12. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  13. با نظرات کارشناسان اطراف «پزشکیان» آشنا شوید

  14. جلیلی خوب مناظره نکرد اما پزشکیان فاجعه بود

  15. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  16. آرای تعیین کننده قالیباف

  17. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  18. شوک سنگین نظرسنجی‌ها!

  19. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  20. سرنوشت آرای قالیباف/ هشدار خرازی به اسرائیل/ تذکر عباس عبدی به هواداران پزشکیان

  21. حمله شریعتمداری به ظریف/ توضیحات بهادری جهرمی درباره حمایت از جلیلی

  22. مواضع پزشکیان و جلیلی در چند سطر

  23. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

  24. قاضی‌زاده: ‌لیبرال‌های داخلی ‌چشم‌‌ به دست خارجی‌ها دا‌رند

  25. ظریف: من به نوبه خودم اعلام می‌کنم مردم عزیز ایران من شرمنده ام

پربحث‌های هفته

  1. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  2. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  3. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  4. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  5. یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

  6. زاکانی انصراف داد

  7. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  8. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  9. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  10. بازنگری کنید

  11. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  12. جلیلی خوب مناظره نکرد اما پزشکیان فاجعه بود

  13. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  14. آرای تعیین کننده قالیباف

  15. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  16. شوک سنگین نظرسنجی‌ها!

  17. سرنوشت آرای قالیباف/ هشدار خرازی به اسرائیل/ تذکر عباس عبدی به هواداران پزشکیان

  18. حمله شریعتمداری به ظریف/ توضیحات بهادری جهرمی درباره حمایت از جلیلی

  19. مواضع پزشکیان و جلیلی در چند سطر

  20. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

  21. قاضی‌زاده: ‌لیبرال‌های داخلی ‌چشم‌‌ به دست خارجی‌ها دا‌رند

  22. رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است

  23. پزشکیان در مناظره با جلیلی: بنزین را گران نمی‌کنیم/ قابل قبول نیست در کشور ۶۰ درصد پای صندوق نیامدند

  24. پاسخ تند زاکانی به آذری‌جهرمی؛ ننگ بر شما!

  25. زاکانی: اختلاف نظری نیست که سعیدجلیلی تنها مصداق اصلح خواهد بود

آخرین عناوین